BELAJA CAPAI CITACITA BARU FIKIR CARI KERJAA


SALAM AND EVENING MY FELLOW READERS :)
phewww ! dahh lame dahh tak update blog. Almost a Year kott.
kalau dulu aku sibuk dengan study but nowww, aku dahh keje :)
heeee :D senyum lebarlebar
masih teringat ingat kenangan pahit manis suka duka suka suki time study kat Peneng dulu.
kalau dulu punya laaa penat nak menghafal, nak study, formula and teori apa semua, puiiii ! belambak. dahh boleh buat library dahh otak ni.
tapi Library yang tak cukup bahan laaa. HAHA.
Dulu time study tak sabar gilaa nak keje sebab konon nak pegang duit sendiri
tapi sekarang, haiyaaaaaaaa. baik pigi belajaa dari keje. hihi
pemalas kan aku ?
sebebnarnye time aku nak masuk keje nii punn banyak halangan aku kena tempuh.
yelaaa, family aku suruh sambung study tapi aku plakk gatal nak keje. Sampai ayah aku cakap "Kau nak Keje sebab NAK KAWEN kan ?" dalam hati nii, hanya tuhan jea tahu. Macam mana ayah aku boleh tahu aku punya plan nii. HAHA
lastlast, nak jage hati parents, terpaksa keje untuk sementara tunggu tahun depan sambung stdy, sambil tuu kena laaa buat MUET dulu.
bila dahh keje ni macam macam dugaan. lagilagi sekarang aku keje syarikat swasta. MITOS jea sume tuu bila orang cakap keje swasta mahal. puiii ! sikit jea gaji aku nii haaa. itu punn sampai 2 kali aku kena interview dalam company nii. Menyesal gilaaa aku tolak tawaran keje kat Universiti malaya tuu. NASI dah jadi BUBUR maaaaaaaaaaaa :) REDHAAAaaa jea laaaa nyah.

p/s : Kepada yang masih sambung belajaa tuu, belaja laaa sampai degree or master, sebab kalau dahh keje ni, haiyaaa lagi byk masalah berbanding time sekolah dulu.

*kalau dulu parents tanggung mkan pakai n tempat tinggal, sekarang, bil punn aku kena bayarrrrrrr.
GASAK KAU NYAH.

Renung Renungkan dan Selamat Menerima :)

Comments

Popular posts from this blog

bace laa kawan2. thnx too MIEN

layannn :)

Happy One Year Working in DHL